wtorek, 7 czerwca 2016

Fit pulpety curry w sosie grzybowym

Przepraszam za podanie, ale jest to wersja do pracy, boxowa :)


Użyłam:

      1. Do pulpetów:

  • 430g mięsa mielonego
  • 1 jajko
  • łyżka curry
  • łyżeczka ksylitolu
  • pieprz ziołowy
  • 2 łyżki otrębów
    2.Do sosu
  • sos sojowy
  • papryka ostra
  • 225g pieczarek
  • 250g cebuli
  • pół jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • bazylia

Zaczęłam od pulpetów - wszystkie składniki zmieszałam ze sobą i dokładnie wymieszałam. Formowałam kulki i wrzucałam na wrzącą wodę na minutkę, aż nabiorą kształtu.
Na głęboką patelnie wlewam wodę, posypuję papryką i dolewam sosu sojowego(ten ostatni zabieg był niepotrzebny, lepiej było nic nie dodawać).
Wrzucam pulpety i gotuję tak 20 minut.
Wrzucam pokrojone pieczarki i gotuję ok. 15 minut.
Ważne, żeby nie przesadzić z wodą, czekałam wieki, żeby sos odparował.
Zaprawiam jogurtem naturalnym i mąką, posypuję bazylią.
Ja jadłam pulpety z kaszą gryczaną :)
Śmiało wystarczy na 3-4 porcje.
Ogólnie pulpety pyszne, sos bym jeszcze modyfikowała :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz